IKLAN NUFFNANG

Saturday, May 1, 2010

SENYUM SAJE JANGAN KETAWA

"Pada satu hari ade 3 ekor kura-kura nak gi bekelah bersama.Kekura pertama membawa makanan, kekura kedua membawa minuman, sedangkan kekura ketiga tidak membawa ape-ape pun slumber jek lenggang perut. Didalam perjalanan tiba-tiba ujan pun turun dengan lebatnya deras sehinggakan mereka tidak dapat meneruskan perjalanan.kemudian timbul perbualan diantara mereka,

Kekura 1 :"Ermmm....salah sekor dr kite mesti balik untuk amik payung.Siapa yg nak pegi ni?"

Kekura 2 dan 1 saling berpandangan dan sepakat menunding kekura 3

Kekura 3 : "Tak nak ahhh.Aku jalan lambat dan nanti aku nak sampai sini lagilah
terlambat, sure ngkorang akan bedal mengkanan ni semua."

kekura 1&2 : "tak lah.kita orang akan tunggu sampai ngko dtg."

kekura 3 : "Betul,kalau aku lambat 1 jam?"

Kekura 1&2 : "Kita org akan tetap tunggu"

kekura 3 : "kalau 1 hari ?? "

Kekura 1&2 :"Kita orang akan tetap tunggu"

Kekura 3: "3 hari"

kekura 1&2 : "Kita org akan tetap tunggu"

Kekura 3: "4 hari?"

Kekura 1&2 : "kita org akan tetap tunggu"

Kekura 3 : "1 minggu?"

Kekura 1&2 :"kita org akan tetap tunggu"

kekura 3 :"2 minggu?"

kekura 1&2: " kita org akan tetap tunggu!!!!enko pegi ajelah"

Dengan berat hati kekura 3 pun berangkat. Kekura 1&2 menunggu dgn setia. sehari, dua hari dan seminggu telah berlalu. kekura 3 tak juga balik-balik. setelah 2 minggu berlalu, Kekura 1&2 tidak dpt menahan lapar.

Kekura 1:"Aku dah tidak tahan lapar ni. kite makan ajelah."

Kekura 2: "Aku pun dah nak pengsan ni. Jom ahh kiter perabih makanan ni."

Tiba-tiba kekura 3 muncul dari semak-semak dan berseru "Hoii!!!! nasib baik aku lom pegi lagi.... kalau tak sure ngkorang abiskan makanan ni kan kan?"