IKLAN NUFFNANG

Sunday, November 21, 2010

SAYA MAHUKAN KEADILAN


   

Di suatu petang yang nyaman....sedang saya syok2 tidur terasa ada sesuatu melompat atas kepala saya..


 
 
 
Kemudian, benda tu bergerak di atas badan saya...

 
 
Rasa macam kena patuk kat perut...takkan kutu kot??

 
 
 Bila toleh..rupanya si hijau...burung yang tuan saya baru beli semalam

 
 Saya suruh dia main jauh2...saya tak nak kawan dengan dia. Lagipun saya sangat ngantuk
 

 
 Tetapi dia degil...dia nak patuk gak...siot!
 

 
 
 Kemudian, dia bertenggek atas badan saya. Berat jugak si hijau ni..
 

 
 Lepas tu, saya dengar dia patuk benda lain pulak. Rupa2nya, dia sedang patuk handphone tuan saya.
 

 
 
 Saya pun jeritlah, "Oii, jangan patuk. Nanti tuan marahla...sengal!"

 
 
 Dia melawan pulak tu....
 

 
 
 Masa saya nak luku kepala dia, tiba2 tuan saya lalu pulak....
 

 
 Akibatnya, saya dihukum tanpa dipanggil untuk membela diri...ini sudah tidak adil!
 

 
 
Aduh...di manakah keadilan?? Di manakah laungan reformasi..." Bukan saya yang buatlah. tuan...". Kambing punya si hijau...isk3
..('',)..