IKLAN NUFFNANG

Tuesday, March 18, 2014

IMPIAN

Bismillah....

Assalamualaikum & hai para pembaca yang setia!

Tahu tak apa beza manusia dan orang mati? Apa beza manusia dan binatang?
Beza yang paling ketara selain daripada kurniaan akal ialah manusia mempunyai pilihan manakala binatang dan orang mati tiada pilihan. Begitu juga impian. Manusia yang tiada impian, it's like a dead body....
Kita ialah apa yang kita impikan.

Aku punyai impian yang menggunung tinggi. Dari dulu aku sangat imaginative and ambitious. Dulu aku confius sekejap sama ada aku ni jenis yang berotak kanan atau kiri. Otak kiri ni yang jenis suka kepada logik, suka subjek sains, matematik dan suka kepada fakta. Memang aku orang yang macam tu. Tapi aku jugak perasan aku pun jenis yang berotak kanan. Otak kanan ni otak yang banyak berimaginasi dan suka kepada seni.

Tapi baru-baru ni aku ada test uji minda sama ada aku ni otak kanan atau kiri. Bila check balik, amazingly aku seimbang kedua-duanya! Tapi lebih otak kanan 5%. Otak kiri 45% dan kanan 55%. Aku suka bergaul dengan orang dan suka juga menyendiri at a certain time.

Aku juga suka kepada kedamaian, ketenangan sebab tu aku suka pada pemandangan yang cantik. Kalau pergi oversea aku suka beli lukisan dan gambar-gambar pemandangan sampai mak aku dah membebel tak tau nak letak lukisan tu dekat mana! Aku pernah pergi oversea...banyak tempat jugak la Indonesia (Bandung, Jakarta, Jogyakarta), Thailand (Narathiwat, Yala), Vietnam (Ho Chin Minh), China (Xian, Beijing, Zhangjiajie), Hong Kong, Australia (Melbourne, Adelaide), Singapura dan seluruh negeri di Malaysia. Semua ni yang menarik perhatian aku ialah pemandangan yang cantik dan makanan!

Yup...I like beautiful places and foods!

Impian menjadikan kita lebih hidup. 

Impian juga menjadikan kita sentiasa percaya pada diri kita sendiri.

Impian juga menjadikan kita lebih bertenaga dan sentiasa positif dalam semua keadaan.

Impian juga menjadikan kita lebih dekat pada Pencipta kerana kita sentiasa berharap dan meminta-minta..bukankah itu lebih disukai oleh Allah? Allah sangat suka hambaNya yang meminta-minta...mintalah apa saja. Orang yang tidak meminta dan jarang meminta ialah orang yang sangat sombong.

Tapi jangan selalu meminta pada manusia, engkau akan hampa. Mintalah pada Allah, Dia Maha Kaya dan Maha Memberi.

Be stubborn about your goals, and flexible about your methods.

What you want is more important than how to get what you want.

The "HOW" will show up when you really commit to "WHAT" you want!

When you really seriously go after "WHAT" you want, the universe will respond to you "HOW" in whatever ways.

Confucius said, "When the student is ready, the teacher will appear!"

When that manifests in your life, you will term it as "MIRACLE".

But "MIRACLE" only happens when you keep holding to "WHAT you really want".

So, What's your vision of life? & What is your dream in 2014?

Jim Rohn said, "No one can exercise for you except you yourself!"

I said, "No one is responsible for your dream except yourself!"

What you really want?

Spiritually!

Financially!

Mentally!

Health condition!

Realtionship with your loved ones!

Friendship!

Lifestyle!

I leave a motivated song to you...may you happy always! =)










1 comment :

  1. Assalamu'alaikum..
    Thanks a lot for your useful information..really appreciate that.. and I'm motivated :-D..
    Nice song with beautiful words..Like it so much

    ReplyDelete