IKLAN NUFFNANG

Monday, October 8, 2012

LAW OF ATTRACTION

Salam..

Anda pernah dengar istilah Law of Attraction? Atau nama Melayunya Hukum Tarikan. Law of Attraction ini sangat popular di kalangan motivator yang memberi motivasi dan sangat berkait rapat dengan minda bawah sedar kita.

 
Di dalam hukum ini ada mengatakan sesuatu yang kerap kali kita fikir, acap kali kita terbayang, selalu kita sebut akan menjadi realiti. Ajaib bukan? Ini kerana segala perkara yang berlegar-legar di fikiran kita, sering kali kita sebut dan berulang-ulang kali kita sentuh, rasa dan lihat, benar-benar akan menggerakkan minda bawah sedar kita seterusnya otak akan mentafsirnya sebagai benar, betul, bukan palsu, akhir sekali impuls akan dihantar ke seluruh otot-otot badan untuk bertindak! Hebat bukan?
 
 
Dalam Islam pun ulamak dahulu sudah lama membicarakan soal Hukum Tarikan. Contohnya dalam Kitab Hikam ada sebuah syiir yang mengatakan "Jika Allah menggerakkan lidah mu untuk meminta, maka ingatlah, sesungguhnya memang Allah hendak memberi".
Inilah yang dikatakan berdoa itu senjata orang mukmin tetapi sekerap mana kita menggunakan senjata kita? Mari kita renung-renungkan. Ayuh kita asah kembali senjata kita dan menghunusnya ke arah musuh-musuh impian dan cita-cita kita.

Apakah Law of Attraction anda seterusnya?

Adakah yang ini?

 
 
 
Atau yang ini?
 
 
 
 
Atau yang ini?
 
 
 
 
Walau apa pun impian anda, teruskan berimpian...tapi jangan lupa diselangi dengan doa..doa..doa, usaha dan tawakal. Pasti anda dapat!
 
Selamat maju jaya!